Τη φετινή χρονιά οι μαθητές του Στ1 συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα ψηφιακής αλληλογραφίας που διοργανώνει ο σύλλογος Par le Monde και τελεί υπό την αιγίδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Γαλλοφωνίας (OIF).
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού έγινε αδελφοποίηση της τάξης μας με ένα άλλο σχολείο του εξωτερικού.
Στην πλατφόρμα του προγράμματος 1village δημοσιεύτηκαν φωτογραφίες, βίντεο, τραγούδια, ζωγραφιές και δημιουργίες των μαθητών.
Το πρόγραμμα εξελίχθηκε σε τρεις φάσεις.
Στην 1η φάση μέσα από στοιχεία (αινίγματα, γρίφους, εικόνες κ.τ.λ) ανακαλύψαμε ποια είναι η χώρα στην οποία ζουν τα παιδιά που αλληλογραφούμε.
Η ομάδα μας δημοσίευσε στην πλατφόρμα 1village διάφορα στοιχεία για να παρουσιάσει την Ελλάδα χωρίς όμως να αναφέρει το όνομα της χώρας μας. Στόχος ήταν η άλλη ομάδα του εξωτερικού να μας ανακαλύψει. Ενδεικτικά σας παρουσιάζουμε δύο εικόνες.
Από εδώ αρχίζουν όλα |
Είναι ένα από τα παραδοσιακά μας πιάτα |
Το ίδιο κάναμε και εμείς. Προσπαθήσαμε να μαντέψουμε ποια χώρα κρυβόταν πίσω από τις εικόνες- αινίγματα που μας έστειλαν.
Ποιας εθνικότητας είναι ο διάσημος αθλητής στίβου; |
Σε ποια χώρα ανήκει αυτό το σύμβολο; |
Αυτή λοιπόν ήταν η γαλλόφωνη χώρα του Τζιμπουτί στην Αφρική.
Στη 2η φάση του προγράμματος ανταλλάξαμε εμπειρίες για να γνωρίσουμε καλύτερα ο ένας τη χώρα του άλλου. Οι νέοι μας φίλοι από το Τζιμπουτί, μας έστειλαν τρεις φωτογραφίες από το χώρο του σχολείου τους που πραγματικά μας ενθουσίασαν, μας συγκίνησαν και βέβαια μας έβαλαν σε σκέψεις.
Τέλος στην 3η φάση, πραγματοποιήσαμε κοινές δημιουργίες γεμάτες φαντασία και δημιουργικότητα.
Συνθέσαμε μία στροφή-κουπλέ για τον ύμνο του προγράμματος, στη συνέχεια το τραγουδήσαμε όλοι μαζί, το ηχογραφήσαμε και το δημοσιεύσαμε στην πλατφόρμα.
Τέλος, στις 2 Ιουνίου 2023 συνδεθήκαμε με τηλεδιάσκεψη με το Παρίσι και τους διοργανωτές του προγράμματος. Δυστυχώς, οι φίλοι μας από το Τζιμπουτί δεν κατάφεραν να συνδεθούν, παρ’ολ’αυτά γνωρίσαμε μία άλλη ελληνική τάξη που συμμετείχε στο πρόγραμμα καθώς και τους υπευθύνους του προγράμματος στο Παρίσι. Τραγουδήσαμε όλοι μαζί τον ύμνο του προγράμματος, παίξαμε ένα κουίζ και μοιραστήκαμε την εμπειρία μας για το πρόγραμμα.
Οι μαθητές σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος συμμετείχαν με μεγάλη χαρά, περίμεναν με αγωνία την ανταπόκριση στα διάφορα «αινίγματα» και με μεγάλη φαντασία και ενθουσιασμό κάθε φορά προχωρούσαμε στα επόμενα βήματα. Πραγματικά το ευχαριστήθηκαν.
Η εκπαιδευτικός των γαλλικών
Τσιροπούλου Ιρένα