Δευτέρα 3 Απριλίου 2023

Δες τη Ζωή με Άλλα Μάτια

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης "Γνωρίζω, Νοιάζομαι και Αλληλεπιδρώ - Αγκαλιάζω τη διαφορετικότητα" που υλοποιείται από τις εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής,  ο  κ. Παναγιώτης Πιτσίνιαγκας, επισκέφθηκε σήμερα το σχολείο μας προκειμένου μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Δες τη Ζωή Με Άλλα Μάτια» να συζητήσει για την αναπηρία με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ΄ τάξης.

Τα παιδιά με ειλικρίνεια και ενδιαφέρον έκαναν ερωτήσεις στον κ. Παναγιώτη. Ερωτήσεις για την καθημερινότητα, τις δυσκολίες και τα συναισθήματά του. Ο κ. Παναγιώτης με τις δικές του ερωτήσεις βοήθησε τα παιδιά να βρουν μόνα τους τις απαντήσεις.

Αυτό που μας προβλημάτισε όλους είναι:

-Η αναπηρία είναι μόνο θέμα του ανθρώπου που είναι ανάπηρος ή και της κοινωνίας με τη στάση της απέναντί του;

-Ένας άνθρωπος με αμαξίδιο δεν μπορεί να μπει σε ένα κτίριο επειδή δεν χρησιμοποιεί τα πόδια του ή γιατί δεν υπάρχει ράμπα;

Το σχολείο μας, επιδιώκοντας πάντα να γίνεται καλύτερο και με αφορμή την επίσκεψη του κ. Πιτσίνιαγκα, φρόντισε μέσα στο Σαββατοκύριακο, σε συνεργασία με τη σχολική επιτροπή του Δήμου Πεντέλης, να δημιουργήσει πρόσβαση για άτομα με αμαξίδιο στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων,  μέσα από την αυλή του Νηπιαγωγείου, φτιάχνοντας κατάλληλες ράμπες . 

Τα παιδιά της Δ΄ τάξης του σχολείου μας μετά από τα όσα έμαθαν σήμερα θα υπενθυμίζουν σε όλους τους μεγάλους να μην παρκάρουν στις ράμπες και τα πεζοδρόμια τονίζοντας ότι η βλάβη που έχει κάποιος στο σώμα του δεν αλλάζει, η αναπηρία του όμως μετριάζεται όσο η κοινωνία μας φροντίζει για να δημιουργήσει εκείνες τις συνθήκες που διευκολύνουν την πρόσβασή τους σε όλους τους χώρους!

Δυο λόγια για το «Δες τη Ζωή Με Άλλα Μάτια»

Η ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών και μαθητριών με τη διαφορετικότητα, υλοποιεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Δες τη Ζωή Με Άλλα Μάτια» στα σχολεία.

Ανάπηρα άτομα συντονίζουν έναν ελεύθερο διάλογο με τους μαθητές και τις μαθήτριες. Μαζί, προσεγγίζουν βιωματικά την πραγματικότητα της αναπηρίας, της προσβασιμότητας και της μοναδικότητας του κάθε ατόμου. Τα παιδιά, ως οι ενεργοί αυριανοί πολίτες, αφυπνίζονται και συνειδητοποιούν την αξία της αλληλοαποδοχής και της αλληλεγγύης.

Το πρόγραμμα καλύπτει τη σύγχρονη ανάγκη δημιουργίας μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας ήδη από το σχολείο.

Όντας ένα πρόγραμμα αμιγώς παιδοκεντρικό, δίνεται η ευκαιρία στα συμμετέχοντα άτομα να ορίσουν το πεδίο της συζήτησης, να τοποθετηθούν με σκέψεις, να καταθέσουν συναισθήματα και εμπειρίες και να γίνουν συν-συντονιστές. Οι ομιλητές συντονίζουν ένα κοινό μικρογραφία της κοινωνικής ποικιλομορφίας, αναδεικνύοντας την μοναδικότητα του καθενός αλλά και την χρησιμότητά του.

Αυτή η αλληλεπίδραση και αλληλοκατανόηση είναι βασικές προϋποθέσεις για την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας σχετικά με τη διαφορετικότητα, την αναπηρία, τον κοινωνικό αποκλεισμό και το bullying.