Με
βαθιά εμπιστοσύνη στις ικανότητες των παιδιών και αγάπη για τη βιωματική
μάθηση, η Δ1τάξη του σχολείου μας έθεσε σε εφαρμογή το σχέδιο δράσης
«Κατασκευάζω τον χάρτη του σχολείου μου», στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης
Περιβάλλοντος.
Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, εξοπλίστηκαν με τα απαραίτητα εργαλεία και ανέλαβαν δράση. Το δίχως άλλο, η σύγχρονη έρευνα αναφέρει πως η μάθηση είναι πολύ πιο αποδοτική έξω από τη σχολική αίθουσα, παρά εντός της. Αυτό συμβαίνει επειδή το «να μαθαίνεις κάνοντας» εγείρει την περιέργεια κι ως εκ τούτου οξύνει τα εσωτερικά κίνητρα. Με τον τρόπο αυτόν η θεωρία παύει να είναι στείρα, αλλά αποδεδειγμένα συνδεδεμένη με τη «φύση και τη ζωή». Άλλωστε, σκοπός του σχολείου είναι η σύνδεση της θεωρίας με όσα λαμβάνουν χώρα έξω από αυτό.
Το σχέδιο δράσης έχει ως στόχο την ολιστική καλλιέργεια των δεξιοτήτων των μαθητών. Όσον αφορά το γνωστικό πεδίο, τα παιδιά θα αποκομίσουν ειδικές γνώσεις πάνω στη δομή ενός χάρτη, με τρόπο βιωματικό. Ως προς το κοινωνικό, θα συμπράξουν έχοντας διακριτούς ρόλους, θα συζητήσουν, θα διαφωνήσουν, θα συμπλεύσουν και θα συνδημιουργήσουν. Ως προς τον ψυχολογικό παράγοντα, η παιγνιώδης διάθεση του προγράμματος θα αποβάλλει το άγχος και την πίεση και σε συνάρτηση με την παρουσία στο δομημένο φυσικό περιβάλλον θα κάνει τα παιδιά να απολαύσουν τη δική τους πορεία προς τη δημιουργία και τη μάθηση.
Για τα παιδιά που βιώνουν το σήμερα, την υγειονομική κρίση, το γεμάτο υποχρεώσεις πρόγραμμα με ελάχιστο ελεύθερο χρόνο, για τα παιδιά αυτά, ο βασικός στόχος παραμένει ο εξής: Να ενεργοποιήσουν την καρδιά και το χέρι.
Στέλιος Λιθοξοΐδης (Δάσκαλος του Δ1)