Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ 2022

Το 2001 καθιερώθηκε ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου με σκοπό τη διαφύλαξη, την καλλιέργεια και την ανάδειξη της γλωσσικής ποικιλομορφίας της Ευρώπης.
Εν όψει του φετινού εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών 2022, όλο το σχολείο μας συμμετείχε σε διάφορες δραστηριότητες.
Στο μάθημα των Αγγλικών τα τμήματα της Α’ και Β’ τάξης πραγματοποίησαν δράσεις σχετικά με τις Ευρωπαϊκές χώρες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Τα τμήματα Αγγλικών της Γ’ και Δ’ τάξης και τα τμήματα Γαλλικών και Γερμανικών της  Ε’ τάξης ασχολήθηκαν με τη σημασία και την αξία της γλώσσας όταν τη χρησιμοποιούμε για καλό σκοπό. Συγκεκριμένα

η Ευρώπη μπορεί να εξελιχθεί σε ένα ιδανικό μέρος για να μείνει κάποιος όταν μιλάμε τη γλώσσα της αγάπης, της δικαιοσύνης, της φιλίας, της ελπίδας, της ειρήνης … Τα παιδιά μαζί με τους εκπαιδευτικούς των ξένων γλωσσών έγραψαν στις αντίστοιχες γλώσσες τις λέξεις που τους αντιπροσώπευαν και θεωρούσαν πως θα βοηθούσαν την Ευρώπη να γίνει καλύτερη. 

Στο μάθημα των Αγγλικών οι μαθητές της Ε’, επέλεξαν μια Ευρωπαϊκή γλώσσα και ο κάθε μαθητής έψαξε και έγραψε μια έκφραση χαιρετισμού κατά τις πρωινές, τις μεσημεριανές, και τις απογευματινές ώρες στην αντίστοιχη γλώσσα.

Τονίσαμε πως σε όλες τις χώρες είναι πολιτισμός και στοιχείο ευγένειας να χαιρετάμε όποτε συναντάμε συνανθρώπους μας. Ακολούθως τα παιδιά διάβασαν τις λέξεις που βρήκαν και συζήτησαν για τις ομοιότητες και τις διαφορές σχετικά με την προφορά και τη γραφή των λέξεων των διαφόρων χωρών. Ολοκληρώνοντας, ζωγράφισαν τη σημαία της χώρας της προτίμησής τους.


Οι μαθητές της ΣΤ’, χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους και το διαδίκτυο, βρέθηκαν νοερά σε μια Ευρωπαϊκή χώρα της επιλογής τους. Σε ένα καρτ-ποστάλ περιέγραψαν με λίγα λόγια σε ένα φίλο ή συγγενή, πώς περνούν στη χώρα αυτή (για παράδειγμα πού βρίσκονται, τι αξιοθέατα, μνημεία, μουσεία έχουν επισκεφτεί ή θα επισκεφτούν, πώς είναι οι άνθρωποι, το φαγητό ή ο καιρός). Επιπλέον έγραψαν και κάποιες λέξεις, όπως για παράδειγμα στην αρχή «Γειά σου …», στη γλώσσα της χώρας της αρεσκείας τους. Τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους καρτ-ποστάλ με ζωγραφιές ή φωτογραφίες σχετικά με τη χώρα της επιλογής τους. 


Στο μάθημα των Γαλλικών τα τμήματα της ΣΤ’ ζωγράφισαν μνημεία και προϊόντα Γαλλικής προέλευσης. Τα μνημεία και τα προϊόντα έχουν γεμίσει με λέξεις-δάνεια από την γαλλική γλώσσα και ταυτόχρονα είναι εμπνευσμένα από τη συλλογή Calligrammes του Apollinaire.





Οι εκπαιδευτικοί των ξένων γλωσσών

Γώση Μπέτυ, Σιώμου Τάσα, Τσιροπούλου Ιρένα, Γεωργιάδου Βασιλική και Μπαραμπούτη Μελίνα